Wednesday, April 29, 2009

TaMaK~

Keluhan yang terasa amat berat dilepaskan. Namun masih tidak cukup. Masakan? Suatu aksi sendiri yang tidak membawa apa-apa ke mana-mana pun. Kosong. Sia-sia....mungkin? Beban dipundak masih terasa. Betapa hati, kaki, tangan, mata, hidung, seluruh deria ingin gapai alam. Hilang bosan. Lepas gian. Bangkit kemanisan. Cipta kenangan. Simpan baik-baik. Senyum bila diimbas kembali. Mahu itu.

Sakit belakang sudah lama menghalang aku kembali aktif. Sudah dirawat. InsyaAllah, sembuh ia. Kali ini, aku mahu tengok sejauh mana jantung mampu mengepam, otot mahu bekerja, paru-paru mampu bernafas....Ingin kerjakan sepuasnya, cukup-cukup. Mahu keluar tempurung sendiri, mahu mata melata atas suatu yang semula jadi, mahu sedut semua udara tanpa polusi si homosapiens. Mahu tengok kumbang yang macho atas daun rimba -----> george of the jungle? Naa~ not him. The genuinely original, pure-bred beetle descendent. Dan ahli-ahli keluarganya, juga si unggas, yang lain. Rindu bangat~

Syok sendiri bukan idea bernas yang bermain di kepala. Ingin kongsi semuanya. Ketawa bersama. Sengih nampak gigi. Pegang bahu masing-masing. *peace* diangkat berjemaah. [photo mode] Pantang ada kamera di'on'kan, semua berhenti, mahu dirakam juga. Jalan sama-sama.

.....tapi......

Mana kawan-kawan? Susah nya mahu tarik hata seorang pun. Tema program yang tidak universal? Objektifnya satu, hala tujunya sama, niat yang serupa. Definisi 'masa bersama' masih yang itu.

Sungai congkak pun semulajadi pe? Reacheable, low cost, sume familiar etc....ideal enough for spending time together......?


Cikainye~ hehe.

Mahu yang jauh-jauh. Lari dari batu dan konkrit. Jauh-jauh. Lari dari kesibukan yang menyesakkan. Jauh-jauh. Mahu lari dari kesedihan yang memedihkan. Jauh-jauh. Mahu hilangkan kesunyian yang mencengkam. Jauh-jauh. Mahu lesapkan ketegangan yang pernah dan sedang membadai kita. Sejauhnya.

Susahkah? Payahkah? Letihkah? Liat sangatkah...?
Atau aku yang mendamba yang luar alam....?
Atau aku yang tidak faham kamu mahu apa....?
Atau aku yang syok sendiri...?
Atau aku yang tidak punya kawan...?


Masih mahu. Tetap ingin.

Sekali sahaja. Rayu kamu. Sungguh-sungguh.


*sighH~*

Aku tamak.

11 comments:

  1. kt kelantan nuuu belambak sungai2 dok ada xmo p.susah2 sgt p sungai golok nuu.jauh skek kot.keh3.kalo depa xmo p,ko p sorang2 sudah.bleh eksyen sket kt depa nt.

    ReplyDelete
  2. OMG

    another awe's-like-entry has surfaced.

    ReplyDelete
  3. aku rasa tinggal aku dan usop je yang tak reti2 nak menulis guna bahasa melayu retorik ni

    betul kata mon tu; gi je la. takyah tunggu orang lain

    ReplyDelete
  4. ko nk pegi outdoor? jom naik gng.

    ReplyDelete
  5. dalam mimpi lah mokcik haha

    ReplyDelete
  6. [miqdad]watpe g sensorang,x best..lgpn,aku ni pompuan.without company,i won't be allowed to go outdoor...*sob*sob*

    [mon]awe-like entry? NO. it's mokcik-like. totally.

    [jamil]usop ade yg cube retorik, but ended up being one stinkingly bad sarcasm....i don't want to like that.

    [aw3rz] nape ko ckp sume org tgh mengarut...?...

    [sop] kalu terus nk pnjt gng,alamatnye mau prolapse blk disc aku....slow2 aa...

    [amru]apsal ko pun discouraging me neh...? dreams can come true....=)

    ReplyDelete
  7. cmon amru...cb sokong skek pe mokcik nk wat.ish ko neh.xkn tu pon ucop nk kn ajo?keh3

    ReplyDelete
  8. tang mana plak la aku cuba retorik ni? anyway, c'mon la amru your girl needs you.

    ReplyDelete
  9. [sop]not in here, u're not. n please, don't try to be.

    btw,tolong jgn sebar fitnah mcm ni.stop before u guys piss me off.

    ReplyDelete

orang lain kate ape