Friday, April 17, 2009

RiBuT PaSiR HaLuS

Kenyataan akhbar yang berat sebelah menggoyahkan keyakinan masyarakat yang sememangnya cuma meniti di atas benang kapas. Siapa yang harus dipersalahkan? Semestinyakah ada yang perlu dipersalahkan? Dimana pula silapnya? Adakah penting untuk dikorek semula kisah lampau, mencari titik-titik kesilapan?

Ya, manusia sememangnya tidak akan pernah boleh lari dari melakukan kesilapan.




















alamak, seksi le pulok minah neh..adehH



Ya, kesilapan guru terbaik mengajar kita tentang erti bangun balik.















weh, aku kate bangun,bangunlaa....


Ya, saya setuju.



Tetapi, onar yang terpalit tidak boleh dicat balik,melitupi kesan-kesan halus ribut pasir yang pernah melanda.





























This is an exaggeration of things...really *sighH*




Mungkin orang akan cakap...
'Kamu doktor, tak payah risau, kerja akan cari kau,bukan sebaliknya...'

Tak perlu risau ke? Tapi, aku kan pelajar USIM gak?

huh

Double standard? kihkihkih. Jom gelak.


Tiada beza nya aku dan engkau, selagi kita bermain dibawah ketiak USIM.... (yek~)



Bukan sekali orang sekeliling aku mengeluh...

'kenapa amek doktor?'
'haa, tuh laa,sape suroh amek doktor...'
'doktor pompuan lambat kawen, abeh laa aku...'
'weh,asyik-asyik lapar..gemok le cenggini...'



aduyai~~




penyelesaiannya mudah sekali.

Jom makan.




18 comments:

  1. acecece. ngan cik abang die jugok

    ReplyDelete
  2. [aw3rz]tah sape tah cik abang yang ko maksudkan tuh....

    ReplyDelete
  3. [aw3rz] nape nak tolak pecok ni..? jatuhla die nanti....isk~ >_<

    ReplyDelete
  4. kem slm la kat cik abg ye makcik..

    ReplyDelete
  5. [apos]nak kem salam kat sape? aku tade cik abang lagi...

    ReplyDelete
  6. ko kene igt gak yg course medik kite x dpt approval lg. so, isu ni AKAN affect kte.

    awe3rz maksudkn abg amru...

    ReplyDelete
  7. [sop] I'll keep that in mind....

    abang amru? aku x kenal abang amru...aku kenal amru je....huh

    ReplyDelete
  8. hahaha. tak sangka mokcik panggil amru abang. auww. hahahaha

    ReplyDelete
  9. [mongue] u got the wrong idea. everybody does. aaarrrgghh~~!!

    ReplyDelete
  10. takpe. aku takde idea apa-apa pun *tengok siling*

    ReplyDelete
  11. okla..mokcik..kem slm pokcik...or errr..amru?

    ReplyDelete
  12. aku warning ko mokcik. amru dh ade makwe. panas makwe die jeling ko. hahaha

    ReplyDelete
  13. [jamil]keep looking at the ceiling.

    [apos]nak kem salam kat pokcik ke amru neh? salam kat amru wat snirik.....pokcik2 aku ade...uhh...9 org rase nye satu malaysia neh...adehH~

    [sop]xyah nak jeling2 sampai tbalik mate. sesia je....

    ReplyDelete
  14. aunty..jangan jadi perampas..hehe..kang awek dia himpap ko, patah riuk ko nnt...aunty jgn mara2 ek..nnt aunty lagi cepat tua

    ReplyDelete
  15. Ignorance is bliss, mokchique.
    Diorg ni sume desperate nak kawen..nak suoh ko start dulu la tu..

    ReplyDelete
  16. [rie] thank you..but how am i suppose to ignore them..haish,nak kene buang gambo tuh....'berhantu'

    [apos]..........[i'm ignoring you]...........

    ReplyDelete
  17. haha, bkn bdk laki yg ada isu psl kawin di usia lewat. klu stakat tanye blaja sem brape skrg pn dh terase..

    len kali, bleh pikir dl sblm tulis pape statement yg mengkantoikn diri.

    ReplyDelete

orang lain kate ape